Skip to content

ԱՄՓՈՓԻՉ ԶԵԿՈՒՅՑ 2012. Առցանց ԶԼՄ-ների դիտարկումը ԱԺ ընտրությունների վերաբերյալ

«Լրագրողներ հանուն ապագայի» կողմից պատրաստված «Առցանց ԶԼՄ-ների դիտարկումը 2012թ. մայիսի 6-ի ԱԺ ընտրությունների վերաբերյալ» ամփոփիչ զեկույցը կարող եք ներբեռնել այստեղ:

Այս մշտադիտարկումն իրականացրել է «Լրագրողներ հանուն ապագայի» /ԼՀԱ/ հասարակական կազմակերպությունը` «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» /ԲՀՀ-Հայաստան/ կազմակերպության ֆինանսական աջակցությամբ:

Մշտադիտարկման նպատակն է արձանագրել հայաստանյան առցանց ԶԼՄ­ների աշխատանքային գործընթացը ընտրություններին վերաբերող լուսաբանումների տեսանկյունից` նախընտրական 3 ամիսների և հետընտրական 2 շաբաթների ընթացքում` փետրվարի 6 ­ից մայիսի 20­ը ընկած ժամանակահատվածը (ընդհանուր 105 oր):

«Լրագրողներ հանուն ապագայի» կողմից պատրաստված «Առցանց ԶԼՄ-ների դիտարկումը 2012թ. մայիսի 6-ի ԱԺ ընտրությունների վերաբերյալ» ամփոփիչ զեկույցը կարող եք ներբեռնել այստեղ:

Այս մշտադիտարկումն իրականացրել է «Լրագրողներ հանուն ապագայի» /ԼՀԱ/ հասարակական կազմակերպությունը` «Բաց հասարակության հիմնադրամներ-Հայաստան» /ԲՀՀ-Հայաստան/ կազմակերպության ֆինանսական աջակցությամբ:

Մշտադիտարկման նպատակն է արձանագրել հայաստանյան առցանց ԶԼՄ­ների աշխատանքային գործընթացը ընտրություններին վերաբերող լուսաբանումների տեսանկյունից` նախընտրական 3 ամիսների և հետընտրական 2 շաբաթների ընթացքում` փետրվարի 6 ­ից մայիսի 20­ը ընկած ժամանակահատվածը (ընդհանուր 105 oր):

Նախորդ տարիներին Հայաստանում ընտրական գործընթացների ժամանակահատվածում առցանց ԶԼՄ-ների մշտադիտարկում չէր իրականացվել: Նման մշտադիտարկման անհրաժեշտությունն արդեն հասունացել էր, քանի որ վերջին 3-4 տարիների ընթացքում հանրապետությունում համացանցի տարածումը և գների անկումը ապահովեց համացանցից օգտվողների կայուն աճ, զուգահեռ սկսեց ավելանալ նաև լրատվական գործունեություն իրականացնող կայքերի թիվը:

Եթե 2007թ-ի Հայաստանի խորհրդարանական ընտրությունների ժամանակահատվածում կար ընդհամենը մեկ տասնյակին հասնող կայք, որոնք իրականացնում էին լրատվական գործունեություն, ապա ներկայումս միայն Circle.am հայկական վարկանիշային համակարգի «Լուրեր և ԶԼՄ» բաժնում գրանցված է 214 հայկական առցանց լրատվամիջոց, որտեղ վարկանիշով առաջին 20 կայքերը օրական միջինը ունենում են 5.000-ից մինչև 150.000 այցելու (սակայն այս համակարգում գրանցված չեն Azatutyun.am և PanArmenian.net կայքերը):

Առցանց ԶԼՄ-ների այցելուների քանակի աճին նպաստեց նաև սոցիալական ցանցերի տարածումը Հայաստանում: Հատկապես Ֆեյսբուք սոցիալական ցանցում գրեթե բոլոր հայկական կայքերը ունեն համանուն էջ, որտեղ տեղադրում են իրենց կայքի բոլոր նյութերը: Օրինակ News.am կայքի ֆեյսբուքյան հավանողների թիվն արդեն գերազանցել է 50 հազարը:

Թեև Հայաստանում ամենապահանջված զանգվածային լրատվության միջոցը շարունակում է մնալ հեռուստատեսությունը (բնակչության մոտ 97%), պետք է արձանագրել, որ առցանց ԶԼՄ-ներն այլևս կարողանում են իրենց տարածած լրատվությամբ, օպերատիվությամբ և բազմազանությամբ անմիջական ազդեցություն ունենալ ավանդական ԶԼՄ-ների օրվա լրահոսի ձևավորման գործընթացում:

Սակայն առցանց ԶԼՄ-ների պարագայում առայժմ քիչ չեն դեպքերը, երբ «առաջինը լինելու» գայթակղության պատճառով, օպերատիվությունը հանգեցնում է չճշտված տեղեկատվության տարածմանը, փաստերի և բավարար քանակությամբ աղբյուրների բացակայությանը և այլ լրագրողական կանոնների խախտումներին:

Սույն մշտադիտարկումը հնարավորություն է տալիս պատկերացնելու Հայաստանի առցանց ԶԼՄ-ների լուսաբանման անաչառությունը այնպիսի հասարակական-քաղաքական նշանակության իրադարձությունների ժամանակ, ինչպիսին են խորհրդարանական ընտրությունները:

Բացի անդրադարձների քանակից և բնույթից, մշտադիտարկվել է նաև առցանց ԶԼՄ-ների հրապարակումների տիպն ըստ պատկանելիության աղբյուրների, քանակի, ժանրի և մեդիաբովանդակության:

Այս ամփոփիչ զեկույցում տվյալները ներկայացված են մշտադիտարկման ողջ ժամանակահատվածի համար` փետրվարի 6-ից մայիսի 20-ը, ինչպես նաև տվյալ ժամանակահատվածը փուլային տարբերակով`

  • Նախաքարոզարշավ` 62 օրացուցային օր (փետրվարի 6 ­ից ապրիլի 7)
  • Քարոզարշավ` 27 օրացուցային օր (ապրիլի 8­ից մայիսի 4­ը)
  • Հետքարոզարշավ` 16 օրացուցային օր (մայիսի 5­ից 20­ը)

Լուսաբանման տեսանկյունից առանձնահատուկ կարևորություն ունեցող օրերի տվյալները ներկայացված են նաև առանձին տեսքով:

  • Լռության օր (մայիսի 5)
  • Ընտրությունների օր (մայիսի 6)

Մշտադիտարկումն իրականացվել է Հայաստանի 10 առցանց ԶԼՄ-ներում, որոնց ընտրությունը կատարվել է Circle.am վարկանիշային համակարգի տվյալների և մեդիա փորձագետների շրջանում կատարված հարցման արդյունքում:

Կյաքերը հետևյալն են.

  • 1in.am
  • 7or.am
  • A1plus.am
  • Azatutyun.am
  • Civilnet.tv (.am) 
  • Lragir.am
  • News.am
  • Tert.am
  • PanArmenian.net
  • Panorama.am

 Արձանագրվել և հետազոտվել են վերը նշված կայքերի «Լրահոս», «Քաղաքական», «Տեսադարան» բաժիններում առկա բոլոր այն հրապարակումները, որոնք անդրադարձ են պարունակել համամասնական ընտարակարգով գրանցված 9 կուսակցություններին/դաշինքին, և/կամ դրանցից յուրաքանչյուրի համամասնական ընտրացուցակի առաջին երեք անձանց:

Աղբյուր` Լրագրողներ հանուն ապագայի